Gigantyczny konflikt WOŚP z TV Republika. Lidl podjął decyzję w sprawie reklam w stacji
Sieć handlowa Lidl przedstawiła oficjalne stanowisko w sprawie ultimatum postawionego przez Jerzego Owsiaka sponsorom WOŚP. Jak informuje PAP, firma uzależniła swoją dalszą obecność reklamową w TV Republika od porozumienia między stacją a fundacją WOŚP. W przypadku braku takiego porozumienia, sieć nie przewiduje kontynuacji emisji swoich reklam w tej stacji.

Fot. Warszawa w Pigułce
Obecne kontrakty reklamowe Lidla z TV Republika pozostają w mocy do końca marca 2025 roku. Zostały one wcześniej wykupione przez dom mediowy odpowiedzialny za reklamy sieci. Do tego czasu spoty reklamowe będą emitowane zgodnie z zawartymi umowami.
W swoim oświadczeniu Lidl przypomniał również, że TV Republika emitowała spoty dotyczące zbiórek WOŚP w sklepach Lidl Polska zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku. To pokazuje dotychczasową współpracę sieci z obiema stronami konfliktu.
Sytuacja wydaje się jednak patowa, ponieważ Jerzy Owsiak nie zwrócił się z apelem bezpośrednio do TV Republika. Jego ultimatum było skierowane wyłącznie do firm współpracujących z WOŚP, którym zakomunikował, że fundacja nie zamierza współpracować z podmiotami reklamującymi się w TV Republika.
Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej po 33. Finale WOŚP, Owsiak uzasadnił swoje stanowisko, określając TV Republika jako stację „antyludzką” i oskarżając ją o inspirowanie gróźb karalnych. Jasno stwierdził, że firmy muszą dokonać wyboru między współpracą z WOŚP a reklamami w TV Republika.
Biorąc pod uwagę brak jakichkolwiek sygnałów świadczących o możliwości dialogu między WOŚP a TV Republika, oraz fakt, że żadna ze stron nawet nie sugeruje chęci porozumienia, przyszłość obecności reklamowej Lidla w tej stacji stoi pod dużym znakiem zapytania.
Oświadczenie Lidla pokazuje złożoność sytuacji, w jakiej znalazły się firmy współpracujące zarówno z WOŚP, jak i TV Republika. Sieć nie podjęła jednoznacznej decyzji o wycofaniu reklam, uzależniając ją od potencjalnego porozumienia między stronami konfliktu, które w obecnej sytuacji wydaje się mało prawdopodobne.
Warto również przypomnieć szerszy kontekst tej sytuacji. Podczas poniedziałkowej konferencji Owsiak odniósł się do sposobu, w jaki jego działalność i WOŚP były prezentowane w prawicowych mediach, w tym w TV Republika i wPolsce24, krytykując używany przez nie język i sposób przekazu.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.