Jak postępować w razie awarii Facebooka? Specjalista ostrzega!

Niemal tydzień temu miała miejsce międzynarodowa awaria, należących do firmy Meta, Facebooka oraz Instagrama. Tym samym przez kilka godzi  nie działał również Messanger. Ekspert radzi, jak zachować się w takiej sytuacji, aby nie paść ofiarą oszustwa

Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce

W miniony wtorek doszło do niespodziewanej awarii Facebooka, Messangera i Instagrama, a użytkownicy tych platform zostali wylogowani ze swoich kont, a ponowne zalogowanie było niemożliwe. Aleksander Kostuch, inżynier europejskiego dostawcy rozwiązań do ochrony sieci Stormshield przesłał zalecenia do Polskiej Agencji Prasowej, w których zaapelował jak zachować się w sytuacji takich awarii.

Jak wskazał, przede wszystkim należy zachować spokój i poczekać, aż awaria zostanie naprawiona. Zaproponował również wykorzystanie wolnego czasu na np. spacer. Poinformował również, aby zachować ostrożność, z uwagi na fałszywe strony oferujące pomoc w odzyskaniu dostępu do konta.

Wyjaśnił, że zdezorientowany użytkownik może pochopnie dać się złapać na takie zapewnienia, a serwis, na który zostanie przeniesiony, będzie spreparowaną witryną, która jedynie przypomina tę docelową. W takiej sytuacji można stać się ofiarą phishingu, czyli kradzieży danych. Należy pamiętać aby nigdy nie wpisywać swoich loginów i haseł do portali społecznościowych na żadnych zewnętrznych stronach. Ekspert zaleca również zadbanie o odpowiednią trudność hasła oraz aktywowanie dwuskładnikowego logowania, które uniemożliwi cyberprzestępcom przejęcie naszego konta.

Źródło: Interia

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl