Jak zmieni się al. Jana Pawła II? [WIZUALIZACJE]

Równe jezdnie, szerokie chodniki, nowe drogi dla rowerów i przejścia dla pieszych, więcej drzew i miejsc postojowych – tak w przyszłym roku zmieni się al. Jana Pawła II. Jest już projekt przebudowy.

W tym roku, w wakacje, Tramwaje Warszawskie zmodernizują swoje tory w al. Jana Pawła II pomiędzy rondem ONZ a ul. Elektoralną. Będą nowe, szersze przystanki ulokowane na wysokości Hali Mirowskiej (ten, który jest dziś przy ul. Elektoralnej zostanie przeniesiony), tramwajarze dobudują także brakujące odcinki drogi rowerowej i przejazdy przez skrzyżowania.

Na przyszły rok remont w alei Jana Pawła II i ul. T. Chałubińskiego, pomiędzy rondem ONZ a ul. Nowogrodzką, szykuje Zarząd Dróg Miejskich. Obecnie na tym odcinku, na ponadkilometrowym odcinku, nie ma żadnego przejścia dla pieszych na poziomie ziemi, a chodniki są wąskie i w nienajlepszym stanie. Brakuje dróg dla rowerów, ale też miejsc postojowych dla samochodów. Jezdnia miejscami ma aż 10 pasów ruchu. W przyszłym roku to się zmieni. Projekt przebudowy ulicy przygotowuje na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich firma Polska Inżynieria. Podstawowym założeniem jest przekształcenie przestrzeni ulicy tak, aby odpowiadała potrzebom wszystkich jej użytkowników, bez szkody dla żadnej z grup. Co konkretnie się zmieni?

Dla pieszych – chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone do min. 3 m. Pojawią się nowe naziemne przejścia dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka (przez północne i zachodnie ramię skrzyżowania oraz przez południową jezdnię Al. Jerozolimskich na wysokości Marriotta, a także przez ul. T. Chałubińskiego na osi Nowogrodzkiej). Zlikwidowane zostaną istniejące bariery architektoniczne (uskoki, krawężniki), pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Przybędzie też ławek.

Dla rowerzystów – powstaną drogi dla rowerów o szerokości 3 m po obu stronach ulicy (po stronie wschodniej – od ronda ONZ do ul. Złotej, po zachodniej – od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej). Pojawi się także przejazd rowerowy w ciągu ul. Nowogrodzkiej, która może się stać rowerową alternatywą dla Alej Jerozolimskich. Na całej ulicy przybędzie stojaków dla rowerów.

Dla kierowców – przekrój jezdni zostanie ujednolicony do 3 pasów ruchu w każdym kierunku. Nie wpłynie to na warunki ruchu: zlikwidowane zostaną pasy, które obecnie są praktycznie nieużywane (np. do jazdy na wprost przez rondo, co dubluje możliwość jazdy estakadami). W zamian powstaną dodatkowe miejsca postojowe w zatokach po obu stronach ulicy – łącznie będzie ich 66, czyli więcej niż obecnie. Jezdnia na całym odcinku zyska nową, równą nawierzchnię.

Zarząd Dróg Miejskich zaprasza na spotkanie informacyjne i prezentację projektu: 29 czerwca, godz. 18.00, ul. Chmielna 120, sala 401.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c