Metro na Wolę ze wszystkimi pozwoleniami. Niedługo umowa, potem budowa
Wojewoda Mazowiecki wydał ostatnie dwa pozwolenia na budowę metra na Woli. Decyzje, obejmujące tunel między stacją Płocka a stacją Rondo Daszyńskiego i stację Płocka, mają rygor natychmiastowej wykonalności.
Potwierdza to Hanna Gronkiewicz-Waltz, która opublikowała film pokazujący, gdzie w przyszłości powstanie kolejna stacja metra.
Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu. Decyzje zostały wydane w ramach I etapu odcinka zachodniego II linii metra (od szlaku za stacją C09 „Rondo Daszyńskiego” do torów odstawczych za stacją C06 tzw. Księcia Janusza). Inwestorem jest Miasto Stołeczne Warszawa.
„To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Metro to udogodnienie komunikacyjne dla mieszkańców Warszawy. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby Inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra” – powiedział Zdzisław Sipiera, Wojewoda Mazowiecki.
19 września br. Wojewoda Mazowiecki wydał pozwolenia na stację Młynów oraz na budowę dwóch tuneli (między stacją Księcia Janusza i Młynów oraz między stacją Młynów i Płocką). 16 września br. Wojewoda Mazowiecki udzielił także pozwolenia na budowę stacji Księcia Janusza. Decyzje miały rygor natychmiastowej wykonalności.
Przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę, Wojewoda, zgodnie z art. 35 ust. 1 Ustawy Prawo budowlane sprawdza m.in. zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi i kompletność projektu budowlanego. Kontroluje też zgodność z wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz w postanowieniu uzgadniającym realizację przedsięwzięcia.
Wykonawcą metra na Wolę jest turecki Gulemark, który budował już Centralny odcinek II linii metra. Ratusz nie ogłosił jeszcze jednak, kiedy nastąpi podpisanie umowy i kiedy ruszą prace. M2 zostanie przedłużone łącznie o sześć stacji. Od strony wschodniej będą to: Szwedzka, Targówek i Trocka, a od zachodniej: Płocka, Mlynów i Księcia Janusza.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.