Mieszkańcy osłupieli na widok swojej ulicy. ZDM ustawił im 20 słupków na drodze

Realizujemy program poprawy bezpieczeństwa na drogach. Przed dwoma przejściami dla pieszych na ul. Rakowieckiej zamontowaliśmy wyspy poprawiające widoczność. Wprowadzona zmiana to efekt audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego” – informuje ZDM

Przejścia dla pieszych na Mokotowie zostały objęte zakończonym w zeszłym roku audytem brd. Pod lupę zostało tam wziętych 347 zebr bez sygnalizacji świetlnej. 31 w 27 lokalizacjach otrzymało najniższą notę, czyli 0 lub 1 punkt w skali 0-5.

PIESI LEPIEJ WIDOCZNI

Wśród takich przejść znalazło się to przez ul. Rakowiecką przy wlocie ul. Kieleckiej. Audytorzy, biorąc pod uwagę 30 kryteriów, ocenili je na 1. Zwrócili uwagę na znaczną prędkość rozwijaną przez kierowców, a jako największe zagrożenie uznali zaparkowane po południowej stronie jezdni samochody, które zatrzymane kilka metrów od zebry ograniczają widoczność. „Kierujący nie mają szans na dostrzeżenie pieszych z odpowiednim wyprzedzeniem” – podkreślili.

Jedną z rekomendacji było uspokojenie strefy przed przejściem. „Należy wzmocnić nadzór nad nieprawidłowym parkowaniem oraz zastosować fizyczne środki uniemożliwiające parkowanie w obszarze wymaganych pól widoczności” – wskazali audytorzy.

Tak też zrobiliśmy. Zamontowaliśmy długie na ponad 10 metrów wyspy z prefabrykatu, które poprawiły widoczność. Dzięki nim zaparkowane samochody już nie stoją tuż przed pasami, a wkraczający na nie piesi czują się bezpieczniej – kierowcy są w stanie zauważyć ich odpowiednio wcześnie.

Podobny problem audytorzy zdiagnozowali kilkadziesiąt metrów dalej, przy ul. Opoczyńskiej. Znajdujące się nieopodal przejście przez Rakowiecką ocenili na 0 i polecili je odseparować wyspami od zatrzymanych aut. Tam wyspy zamontowaliśmy po obu stronach jezdni – wcześniej kierowcy parkowali również od strony torów tramwajowych.

POPRAWIAMY ZEBRY W CAŁYM MIEŚCIE

Audyt przejść dla pieszych objął 4093 przejścia bez sygnalizacji we wszystkich dzielnicach Warszawy. Te ocenione najniżej („zera”, „jedynki” i w kilku przypadkach „dwójki”) są przez nas sukcesywnie poprawiane pod kątem bezpieczeństwa przechodniów. W latach 2016-2019 problem rozwiązaliśmy na ponad 100, w tym 55 „zerach” i „jedynkach”. Kolejne ponad 100 przejść, w tym 57 „zer” i „jedynek”, zostało przebudowane tylko w zeszłym roku, co oznacza, że już ponad 20 proc. najbardziej niebezpiecznych przejść przeszło metamorfozę poprawiającą bezpieczeństwo. W 2021 r. mamy w planach przebudowę kolejnych 100 przejść, z czego ponad połowa to właśnie te z najniższymi notami” – pisze ZDM

Innego zdania są mieszkańcy

Mieszkańcy oceniają działania ZDM jako niekompletne. Dodają, że w tym miejscu nie było wypadków, a słupki zostały ustawione na większej powierzchni niż 10 metrów od przejścia dla pieszych i są nieestetyczne.

  • Dobry pomysł. Jak się mają nowe miejsca parkingowe w mieście i poza strefą PP? Myślicie o pieszych. Pamiętajcie, że pieszy to też kierowca, który zostawił samochód kilometr od miejsca docelowego i pędzi, żeby zdążyć na spotkanie!

  •  „Tradycyjnie obrzydlistwo…. czerwone placki i słupki. Że też władze Warszawy dają przyzwolenie na takie niszczenie miasta!!!

  • Kolejne wyrzucone w błoto pieniądze. Jeszcze, żeby to było estetyczne… Ale stawianie plastikowych wysepek, które za rok wyglądają jak rozsypane śmieci na drodze + dokładanie metalowych słupków od strony przystanku, gdzie i tak jest metalowa barierka. Czemu to ma służyć? Macie za dużo pieniędzy? To woła o pomstę! Że wam nie wstyd  Zarząd Dróg Miejskich Warszawa! Są miejsca, w których 100m chodnika brakuje, a wy takie bzdury robicie
  • Jedyne co się poprawiło to samopoczucie zwalczających samochody

Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c