Nie mógł porozmawiać z pracownikami Biedronki, bo nie znali polskiego. Biedronka wyjaśnia

„W odniesieniu do artykułu pt. „Wściekłość klientów Biedronki. Tego dyskont nie przewidział”. Klient nie mógł dogadać się z pracownikami, bo… nie znali polskiego”, opublikowanego pod linkiem: https://warszawawpigulce.pl/wscieklosc-klientow-biedronki-tego-dyskont-nie-przewidzial/, chcielibyśmy doprecyzować informacje w nim zawarte” – zaczyna Jeronimo Martins w przesłanym do nas oświadczeniu.

By Jacek Halicki – Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50099196

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, zatrudnia obecnie ok. 60 tys. osób w oparciu o umowę o pracę i jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce. Wśród naszych pracowników są przedstawiciele kilkunastu narodowości, w tym również z Ukrainy, szczególnie w sytuacjach, gdy nie ma możliwości znalezienia kandydatów z lokalnego rynku pracy.

Z uwagi na specyfikę branży te osoby przede wszystkim podejmują pracę w centrach dystrybucyjnych oraz w sklepach, na stanowiskach nie wymagających kontaktu z klientami. Korzystamy głównie z usług wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, które ich zatrudniają. Na chwilę obecną stosunek cudzoziemców świadczących usługi na rzecz Biedronki i zatrudnionych w Biedronce do liczby zatrudnionych ogółem jest niewielki i stanowi ok. 2%, będąc na zbliżonym poziomie w różnych regionach Polski.

Zaznaczamy, że w przypadku obcokrajowców kierowanych do nas z wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, ściśle kontrolujemy, czy posiadają oni niezbędne uprawnienia, ważne badania lekarskie oraz szkolenia niezbędne w myśl polskiego prawa. Takim osobom zapewniamy instruktaż stanowiskowy BHP oraz wdrożenie dot. ich przygotowania do wykonywania zadań w danym obszarze sklepu lub centrum dystrybucyjnego. Zapewniamy im także przetłumaczone na ich ojczysty język instrukcje i podręczniki pracy w naszej firmie.

Nawiązując współpracę z obcokrajowcami, nie wymagamy egzaminu z języka polskiego, ale upewniamy się, czy dana osoba potrafi się nim posługiwać w stopniu umożliwiającym pełnienie danej funkcji, tj. przykładowo na stanowisku związanym z obsługą klientów potrzebna jest co najmniej komunikatywna znajomość języka polskiego.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.