Nadchodzi nowa era zakupów. Chiński gigant planuje wejść do Polski

Chińska platforma zakupowa Ochama, należąca do koncernu Jingdong, zamierza wkroczyć na europejski rynek, rozpoczynając ekspansję od Polski. Co to oznacza dla polskiego rynku e-commerce?

Fot. Shutterstock

Ekspansja Ochama w Europie

Informacje o planach Ochamy pochodzą od źródeł z Wiadomości Handlowych, które podają, że platforma ma zamiar objąć swoją obecnością łącznie 19 krajów europejskich, w tym Polskę. Wejście tego chińskiego giganta na nasz rynek może stanowić poważną konkurencję dla już działających tu platform zakupowych.

Polski konsument będzie miał początkowo dostęp do platformy jedynie online. Co interesujące, zamówienia składane przez Polaków w pierwszym etapie działalności będą realizowane z Holandii, gdzie Ochama zadebiutowała na początku 2022 roku.

Model działania Ochama

Model biznesowy Ochama polega na połączeniu zakupów online z możliwością odbioru osobistego w punktach tej firmy lub tradycyjną dostawą do domu klienta. Taka kombinacja pozwala na elastyczne dostosowanie się do potrzeb konsumenta.

Ekspansja w całej Europie

Ochama nie zadowala się tylko polskim rynkiem. Firma planuje ekspansję także w takich krajach jak Austria, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Hiszpania i Szwecja. Łącznie, uwzględniając już obecne rynki – Luksemburg, Belgię, Francję i Niemcy, zasięg marki Ochama będzie obejmować 24 kraje.

Mimo że początkowo zamówienia do Polski będą realizowane z Holandii, firma zapowiada, że klienci z krajów takich jak Holandia, Niemcy czy Belgia będą mogli korzystać z opcji odbioru produktów już następnego dnia od złożenia zamówienia.

Wejście Ochama na polski rynek e-commerce jest wydarzeniem, które może przynieść wiele zmian w sposobie, w jaki robimy zakupy online. Czas pokaże, jak polscy konsumenci przyjmą tę chińską platformę zakupową i czy stanie się ona poważnym konkurentem dla obecnych graczy na rynku. Jedno jest pewne – chiński e-commerce ma poważne plany wobec Europy, a Polska jest jednym z kluczowych punktów tej strategii.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl