Poważna awaria w dużym banku. Klienci pozbawieni dostępu do kont
3 czerwca klienci Alior Banku napotkali poważne problemy z dostępem do swoich kont w systemie transakcyjnym oraz aplikacji mobilnej. Awaria rozpoczęła się około godziny 10:30 i do chwili obecnej nie została w pełni rozwiązana.
„Wystąpił błąd – Spróbuj ponownie za chwilę lub skontaktuj się z infolinią pod nr tel. +48 12 19 502” – taki komunikat pokazuje się oczom użytkowników przy próbie zalogowania się do banku. Pracownik Alior Banku potwierdził na Facebooku, że trwają prace nad usunięciem awarii, jednak nie podano przewidywanego czasu przywrócenia pełnej funkcjonalności aplikacji oraz systemu transakcyjnego.
Aktualnie pracujemy nad usunięciem awarii. Prosimy o chwilę cierpliwości i ponowienie próby logowania nieco później. [Aleksandra]
— Alior Bank SA (@AliorBankSA) June 3, 2024
Awaria uniemożliwia klientom zlecanie przelewów oraz korzystanie z niektórych usług bankowych. Choć płatności kartami realizowane są bez przeszkód, klienci nie mogą korzystać z systemu BLIK, który wymaga potwierdzenia transakcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
W ostatnich dniach Polska stała się celem licznych cyberataków. W poniedziałek wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski poinformował o zatrzymaniu kilku skoordynowanych ataków na infrastrukturę krytyczną kraju. Zaznaczył, że Polska znajduje się w stanie „ciepłej wojny cybernetycznej” z Rosją, a takie incydenty są codziennością.
Pracownicy Alior Banku intensywnie pracują nad usunięciem awarii, a użytkownicy są na bieżąco informowani o postępach. Klienci, którzy mają problemy z dostępem do swoich kont, powinni skontaktować się z infolinią banku pod numerem +48 12 19 502.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.