Ups! Stłukłeś coś w sklepie? Czy musisz za to płacić?

Wyobraź sobie scenę: robisz zakupy, sięgasz po szklaną butelkę i… ups! Szkło rozbija się o podłogę. Czujesz, jak wszystkie oczy kierują się na ciebie. Co teraz? Spokojnie, nie jesteś sam w takiej sytuacji!

Fot. Pixabay

Każdemu może się to zdarzyć – śliska podłoga, tłok w alejce, chwila nieuwagi. Ale kto tak naprawdę powinien zapłacić za tę małą katastrofę? Odpowiedź może cię zaskoczyć!

Prawo w tej kwestii jest jasne, ale diabeł tkwi w szczegółach. Jeśli to twoja nieuwaga spowodowała stłuczkę – cóż, sięgaj po portfel. Ale uwaga! Jeśli słoik spadł przez źle ułożone towary – sklep powinien wziąć odpowiedzialność na siebie.

A co, jeśli sprawcą jest twoje dziecko? Tu sprawa się komplikuje. Jeśli maluch nie skończył 13 lat, teoretycznie jest niewinny. Ale rodzicu, nie ciesz się za wcześnie – rachunek może trafić do ciebie!

Ciekawostka: wielkie markety często machną ręką na pojedynczy stłuczony słoik. Ale w małym osiedlowym sklepiku? Tam każda strata się liczy i właściciel może poprosić o zapłatę.

Pamiętaj, każda sytuacja jest inna. Nie daj się zastraszyć – znaj swoje prawa! Czasem warto powalczyć, zwłaszcza jeśli czujesz, że wina leży po stronie sklepu.

Więc następnym razem, gdy usłyszysz „trzask” w sklepowej alejce, nie panikuj. Weź głęboki oddech i pamiętaj – to nie koniec świata, a ty znasz już swoje prawa!

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl