WAS pokazuje rozładunek Antonova! Oto, co przyleciało do Warszawy!

„Do Polski, dzięki spółce KGHM to my oraz Grupa LOTOS, trafiły środki niezbędne do walki z koronawirusem, m.in. 7 mln maseczek, kilkaset tysięcy kombinezonów ochronnych i kilkaset tysięcy przyłbic” – czytamy na fanpage Welcome Airport Services. 



Ładunek dostarczony został największym na świecie samolotem transportowym – Antonov An225 Mrija ✈️

Sprzęt zostanie rozdysponowany do szpitali i pomoże wszystkim, którzy mają kontakt z chorymi.

Nasi pracownicy z #PionCargoWAW i #SekcjaObsługiPłytowej rozładowali łącznie 1050 m3 frachtu o wadze 100 ton 😮

To był dla nas wyjątkowy dzień, który na pewno zapamiętamy na długo. Dziękujemy przede wszystkim naszym Pracownikom, biorącym udział w operacji 👏 Słowa uznania należą się również wszystkim służbom lotniskowym, które zapewniły bezpieczną obsługę An225 👏

Czy wiesz, że:

Samolot Antonov An225 zaprojektowano w celu przenoszenia wahadłowca kosmicznego Buran oraz części rakiety Energia. Mrija powstał w 1988 roku w zakładach lotniczych Aviant.

Dane techniczne:
✈️długość: 84 m
✈️wysokość: 18,1 m
✈️rozpiętość skrzydeł: 88,4 m
✈️masa własna: 200 000 kg
✈️masa użyteczna (załoga i paliwo): 150 000 kg
✈️masa ładunku 250 000 kg
✈️napęd: 6 silników D-18T
✈️prędkość maksymalna: 850 km/h
✈️prędkość minimalna: 250 km/h
✈️prędkość przelotowa: 800 km/h
✈️zasięg: ok. 15 000 km
✈️zasięg z pełnym ładunkiem: ok. 4000 km
✈️średnie zużycie paliwa: 18ton na 1 godzinę lotu
✈️objętość ładowni: 1300 m3
✈️podwozie: 32 koła w układzie trójpodporowym – podwozie główne składa się z dwóch zespołów po 7 dwukołowych goleni po obu stronach kadłuba, podwozie przednie składa się z 2 dwukołowych goleni

Ciekawostki:
✈️trasa rejsu ADB 3354 🛫 Tianjin (TSN) – Ałmaty (ALA) – Warszawa (WAW) 🛬🌏
✈️tylko niektóre lotniska są w stanie przyjąć An225, ograniczeniem jest długość pasa startowego oraz infrastruktura lotniska
✈️największy samolot pasażerski, który jest obecnie wycofywany z użycia, Airbus A380, może w konfiguracji jednoklasowej zmieścić 800 pasażerów. Przy teoretycznym podobnym układzie AN225 mógłby przyjąć na swój pokład 1500 pasażerów
✈️Mrija jest w stanie przetransportować na swoim grzbiecie prom kosmiczny, a w ładowni ok. 100 samochodów osobowych lub cargo o wadze 250 000 kg, czyli łącznie z masą paliwa i załogi przewozi 2 razy więcej niż jego masa własna
✈️w ładowni An225 zmieściłby się kadłub Boeinga 737
✈️gdyby umieścić Mrija na boisku piłkarskim, jego dziób i ogon łączyłyby pola karne, natomiast skrzydła wychodziłyby poza linie boczne boiska
✈️Mrija – po ukraińsku oznacza marzenie

zdjęcia: Aneta Gala i Szymon Wyrobek


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.