Ważna wylotówka z Warszawy do zwężenia. Poszerzą chodniki, zbudują korytarz rowerowy

ZDM planuje przebudowę ulicy Grójeckiej. Najważniejszą i kontrowersyjną zmianą jest zwężenie jezdni, a poszerzenie chodników. Drogowcy argumentują, że ruch spadł niemal o połowę, co związane jest budową obwodnicy i nowych dróg ekspresowych.

Fot. Adrian Grycuk / Wikipedia, CC BY-SA 3.0 pl.

„Planowana przebudowa będzie obejmowała zmianę podziału przestrzeni ulicy na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., po stronie północno-zachodniej (w kierunku od centrum)” – pisze ZDM.

„Chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone, z uwzględnieniem udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. W ramach projektu zinwentaryzowane zostaną lokale usługowe wzdłuż ulicy, aby określić potencjał rozwoju usług i wskazać miejsca, gdzie należy przewidzieć przestrzeń na ogródki gastronomiczne.

Przekrój jezdni zostanie zracjonalizowany – ze względu na znacznie mniejsze natężenie ruchu nie ma potrzeby utrzymywania aż trzech pasów ruchu w kierunku od centrum. Po przebudowie jezdnia będzie miała dwa pasy, co w zupełności wystarczy, aby obsłużyć istniejący ruch. Dzięki odzyskaniu części przestrzeni, uda się wyznaczyć miejsca postojowe oraz poszerzyć przystanki tramwajowe do min. 3,5 metra. Planowana jest też przebudowa sygnalizacji świetlnych przy ul. Dalekiej i Niemcewicza, z uwzględnieniem priorytetu dla tramwajów w całym zakresie opracowania. Wymienione zostanie również oświetlenie uliczne.

Korytarz rowerowy

Na całym odcinku ma powstać droga dla rowerów, oddzielona od jezdni i chodnika. Połączy się ona z już istniejącymi trasami na dalszym odcinku Grójeckiej, ul. Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz w Al. Jerozolimskich. W ten sposób powstanie spójny kilkukilometrowy korytarz, dzięki któremu mieszkańcy Ochoty i Włoch będą mogli dotrzeć rowerem do centrum.

W przetargu na projekt przebudowy oferty złożyły cztery firmy. Teraz będą one analizowane. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wybrany projektant będzie miał ok. 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Wstępny projekt zmian będzie podlegał konsultacjom społecznym. Po rozpatrzeniu uwag i opracowaniu kompletnej dokumentacji, planujemy przetarg na wykonawcę przebudowy. Zakładamy, że realizacja inwestycji nastąpi w 2020 r.

Inwestycja jedna z wielu

Przebudowa ulicy będzie dopełnieniem innych planowanych inwestycji – przebudowy pl. Narutowicza przygotowywanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, przebudowy skrzyżowania z ul. Wawelską oraz sygnalizacji na wysokości ul. Częstochowskiej planowanej przez ZDM oraz przebudowy skrzyżowania z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., za którą będą odpowiadać Tramwaje Warszawskie.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c