ZDM zlikwidował zatoczkę autobusową i zrobił ścieżkę rowerową tuż za przystankiem. Mieszkańcy chcą pasów i znaków!

Przystanek przesunięty – uporządkowaliśmy teren przy skrzyżowaniu al. Solidarności i Szwedzkiej” – poinformował ZDM. Innego zdania jednak są Mieszkańcy, którzy nie chcieli tych zmian. Dodatkowo chcą oznakowania w postaci znaków oraz przejścia dla pieszych przez ścieżkę rowerową. Jak mówi jedna z mieszkanek „rowerzyści jeżdżą tam z bardzo dużą prędkością, a przecież obok jest przystanek. Przechodzą tam dzieci i osoby starsze. To miejsce jest niebezpieczne„.

Skrzyżowanie al. Solidarności i ul. Szwedzkiej przebudowaliśmy w 2019 r. Uprościliśmy układ ulic, likwidując wydzieloną jezdnię do skrętu w prawo w ul. Szwedzką lub jazdy na wprost w ul. Wileńską. Dzięki temu możliwe stało się wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego. W „odzyskanym” północno-wschodnim narożniku posadziliśmy 11 drzew. Z kolei ul. Wileńską zaślepiliśmy, aby ochronić wąskie praskie uliczki przed ruchem tranzytowym.

Na etapie realizacji inwestycja emocjonowała pobliskich mieszkańców. Zastanawiali się, czy zaproponowane rozwiązanie będzie się sprawdzać. Z perspektywy czasu możemy stwierdzić, że tak właśnie się stało – skrzyżowanie łatwiej pokonać samochodem, na rowerze i pieszo, a mimo zaślepienia ul. Wileńskiej dojazd został zachowany na wszystkie posesje.

KONIEC Z KOLIZYJNYM UKŁADEM RUCHU

Początkowo przebudowa miała też obejmować rejon pobliskiego przystanku autobusowego „Szwedzka 01”. Wyłączyliśmy go jednak z zakresu prac, aby razem z Zarządem Transportu Miejskiego i ówczesnym Biurem Polityki Mobilności i Transportu znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla tego miejsca.

A do niedawna było ono szczególnie niewygodne – dotychczasowa droga dla rowerów biegła w poprzek przystanku, a piesi w drodze z wiaty do autobusu musieli ją przekroczyć. Sytuację komplikował usytuowany pośrodku peronu przystankowego wjazd na teren budynku mieszkalnego. Do tego dochodziła fatalna, wymagająca remontu nawierzchnia chodnika.

Konieczność wprowadzenia zmian nie ulegała więc wątpliwości. Tym bardziej, że od ubiegłorocznej jesieni poruszanie się w obrębie przystanku zostało jeszcze bardziej utrudnione. Wspólnota Mieszkaniowa „Wileńska 18” ogrodziła biało-czerwonymi słupkami i barierkami fragment swojej posesji. Chodnik wzdłuż budynku, choć służący wszystkim mieszkańcom, formalnie stanowi bowiem własność Wspólnoty. Zarządca terenu podkreślił ten fakt, stawiając informujące o tym tablice.

WIĘCEJ MIEJSCA DLA PIESZYCH I ROWERZYSTÓW

Przebudowa przystanku właśnie się zakończyła. Polegała przede wszystkim na likwidacji zatoki autobusowej – nie była ona konieczna dlatego, że wyznaczono ją obok buspasa, a przystanek „Szwedzka 01” obowiązuje jako stały dla większości linii autobusowych kursujących al. Solidarności. Pozwoliło to wygospodarować dodatkowe miejsce dla pieszych i rowerzystów – bliżej krawędzi jezdni przesunęliśmy wiatę, a drogę dla rowerów poprowadziliśmy na jej tyłach. Tym samym usunęliśmy istniejący dotąd ciąg pieszo-rowerowy.

Ponadto wyremontowaliśmy peron przystankowy i fragment chodnika. Zlikwidowaliśmy przechodzący przez środek peronu wjazd na teren bloku przy ul. Wileńskiej 18. Mieszkańcom pozostały dwa wjazdy – pierwszy od al. Solidarności po zachodniej stronie bloku, a drugi od ul. Wileńskiej.

REMONT CIĄGU W POBLIŻU

Dla pieszych i rowerzystów mamy jeszcze jedną dobrą wiadomość – w tym roku wyremontujemy ciąg pieszo-rowerowy na al. Solidarności wzdłuż budynku Wileńska 16. Stanie się to w ramach realizacji elementu jednego z projektów z Budżetu Obywatelskiego, na który zagłosowało aż 31 046 mieszkańców. Składa się on z kilku części, obejmujących również remonty chodników i dróg dla rowerów na ulicach Grójeckiej, Racławickiej, Broniewskiego i Wybrzeże Szczecińskie” – tłumaczy Zarząd Dróg Miejskich

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]