Żyj Dobrze! Nowa kampania przekaże ciekawostki prozdrowotne na każdy dzień

Zadbaj o siebie! Odbuduj swoje zdrowie po pandemii COVID-19! Rozkwitaj dobrym życiem! To hasła przewodnie nowej kampanii prozdrowotnej Sanepidu, która będzie realizowana przez najbliższy miesiąc.

Fot. Materiały Prasowe

Z dniem 16 maja 2022 r. stan epidemii COVID-19 został przekształcony w stan zagrożenia epidemicznego. Pandemia za nami a co przed nami?

Idea kampanii

Prozdrowotna kampania #ŻyjDobrze została zainicjowana, aby zachęcić kobiety i mężczyzn do wprowadzenia zmian na lepsze w swoim życiu po pandemii koronawirusa. Ostatnie dwa lata rozprzestrzeniania się po świecie choroby COVID-19 zmieniły praktycznie wszystkie aspekty codziennego życia ludzi. Zaczęliśmy inaczej się zachowywać, inaczej pracować, inaczej spotykać się
z innymi osobami. Pandemia koronawirusa licznym odebrała życie, a wielu ludziom znacznie pogorszyła zdrowie i ogólny dobrostan.

W tym czasie troska o swoje zdrowie nabiera więc szczególnego znaczenia. Co po COVID-19? Jak powrócić do zdrowia? Które obszary zdrowia należy objąć swoją uwagą, aby żyć dobrze? Aby żyć zdrowo? Jak wykorzystać wiosenne i letnie miesiące, by wzmocnić swój organizm i dobrze przygotować się na nadchodzącą jesień i zimę, by ograniczyć do minimum sezonowe infekcje?

Wiosna to czas rozwijającego się życia. Zazieleniają się drzewa i krzewy, rozkwitają feerią barw kwiaty. Dlatego też symbol rozkwitającego pąka, towarzyszący naszej kampanii, ​ma skierować uwagę odbiorców na te obszary życia, które – pielęgnowane – rozkwitną na nowo – zostaną wzmocnione, staną się piękne i dobre. Kampania zachęca do codziennych drobnych działań, które zbudują zdrowie psychiczne i fizyczne mocno nadwyrężone podczas pandemii. Skierowana jest zarówno do dorosłych, jak i seniorów, młodzieży i dzieci.

Cel kampanii

Celem głównym kampanii jest przypomnienie, że wyborów wpływających na nasze życie dokonujemy każdego dnia. Chcemy uwrażliwić odbiorców naszych treści na potrzebę stałego identyfikowania swoich problemów zdrowotnych  i samodzielnego radzenia sobie z wieloma aspektami swojego życia. Uczyć podejmowania dobrych wyborów i decyzji sprzyjających zdrowiu. Chcemy kształtować zachowania i postawy sprzyjające poprawie zdrowia kompleksowo: w sferze fizycznej, psychicznej czy społecznej.

Grupy docelowe, obszary tematyczne i narzędzia komunikacji

Wykorzystując powszechne obecnie w tej chwili narzędzie, jakim są media społecznościowe (Facebook, Twitter, www) chcemy, poprzez zaplanowany cykl specjalnie przygotowanych postów i artykułów, zachęcić Polaków do działania, do odbudowy swojego dobrostanu psychicznego i fizycznego. Poprzez proste podpowiedzi zbudowane w jasny, przystępny sposób, prezentowane na specjalnie przygotowanych postach, publikowanych w social mediach, chcemy budować zmianę zachowań zdrowotnych Polaków. Postaramy się pokazać, jak prosto można codziennie podejmować małe kroki w kilku obszarach szeroko pojętego zdrowia publicznego, by zbudować sobie dobre, zdrowe życie. Liczymy, że przygotowane treści w swej prostocie i dzięki interesującej formie trafią do szerokiego kręgu odbiorców. Konkretne wskazówki w poszczególnych obszarach tematycznych pozwolą codziennie czynić małe kroki ku wypracowaniu zdrowych życiowych nawyków, które wpłyną ostatecznie na poprawę dobrostanu, zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet i mężczyzn, dorosłych i dzieci, seniorów i młodzieży.

Wyżej wymienione to właśnie grupy docelowe naszych działań. Przy czym treści dotyczące dzieci będziemy kierować w przekazie do ich rodziców.

Materiały edukacyjne przygotowaliśmy, mając na uwadze pięć obszarów tematycznych, najbardziej istotnych pod kątem odbudowy zdrowia po pandemii.

Obszary tematyczne kampanii:

  1. Aktywność fizyczna
  2. Higiena
  3. Zdrowe żywienie
  4. Zdrowie psychiczne
  5. Profilaktyka (w tym: regularne badania diagnozujące stan zdrowia po COVID-19, sezonowe szczepienia, PSO, mammografia, itp.)

Czas trwania i sposób prezentacji treści

Kampania w pierwszym etapie realizowana będzie głównie w mediach społecznościowych.

Podzielona została na 5 tematycznych tygodni. Przez kolejne 7 dni zostaną zaprezentowane treści z jednego obszaru tematycznego, skierowane do różnych grup odbiorców. Na profilach społecznościowych FB i TT rano i wieczorem będą publikowane pojedyncze posty. Na koniec tygodnia zostanie zaprezentowany post podsumowujący treści z danego obszaru tematycznego, popularyzowane podczas minionych dni. Jednocześnie co tydzień na naszej stronie internetowej https://www.gov.pl/web/wsse-warszawa, w specjalnie dedykowanej zakładce Kampanii, zostanie opublikowany artykuł popularnonaukowy dotyczący każdego obszaru tematycznego. Autorami są eksperci Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie.

Wszystkie treści będą dostępne zarówno na stronach i profilach mediów społecznościowych WSSE w Warszawie, jak i na social media i www wszystkich 38 powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych województwa mazowieckiego.

Kampania potrwa od piątku 20 maja do początku wakacji, do 24 czerwca.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]