Przedstawiamy Wam Syrenę Nixi. Pierwszy Polski elektryczny mikrosamochód! [ZDJĘCIA]

Warszawa, 14 Luty 2017 r. – Dziś, w Walentynki AK Motor celebruje 5-lecie powstania firmy i przedstawia koncepcję pierwszego polskiego samochodu elektrycznego w klasie microcar, będącego odpowiedzią na potrzeby nowoczesnych miast (zarówno ekologiczne, jak i funkcjonalne) – Syrenę NIXI.  Nowy samochód jest owocem prac, które były przedstawione w Ministerstwie Rozwoju,  4 kwietnia 2016 r. i ogłoszone publicznie 14 czerwca 2016 r.

Projekt reaktywacji Syreny skupił wokół siebie grono wybitnych specjalistów, przedsiębiorstwa oraz instytuty naukowe.  Przyszłą produkcję planuje się umiejscowić na terenie FSO w Warszawie,  z którą  firma AK Motor współpracuje od początku swojej działalności.  Działania AK Motor idealnie wpisują się w rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce. Model, nad którym obecnie pracuje firma, będzie samochodem dopuszczonym do ruchu w kategorii M1, pozwalającym na komfortowe podróżowanie dwóch osób z bagażem. Napęd elektryczny sprawi, że NIXI będzie pojazdem przyjaznym dla środowiska, poprawiając tym samym komfort życia w mieście.  Samochód korzystać będzie z najnowszych osiągnięć technologicznych, dzięki czemu możliwe będzie np. naładowanie jego akumulatorów do 90% pojemności w 15 minut.  Zasięg pojazdu w ruchu miejskim, pozwoli na przejechanie ponad 150 km.  Szacowany koszt przejazdu 100 km Syreną NIXI, według założeń wynosić będzie ok. 6 zł lub mniej.

Syrena NIXI będzie w pełni polską konstrukcją. Pierwsze prototypy budowane są od podstaw. Opracowanie pojazdu wymaga czasu, ale efekt końcowy pozwoli na uzyskanie pojazdu „Made in Poland”. Firma nie idzie w tym względzie na ustępstwa. Jakość i bezpieczeństwo są priorytetem.  Jest przewidziane, że wraz z debiutem NIXI na rynku spełnione zostaną założenia Planu Rozwoju Elektromobilności w aspekcie punktów ładowania pojazdów EV, co pozwoli przyszłym użytkownikom na bezproblemowe korzystanie z tego nowoczesnego środka transportu.

„Po raz pierwszy od ponad ćwierć wieku wolności, mamy Rząd w Polsce, który wspiera rodzimy rozwój samochodów.  To znaczy, że wreszcie polski przemysł samochodowy  ma szansę funkcjonować  podobnie jak na Zachodzie. Muszę podkreślić, jak bardzo ważna jest Rządowa Inicjatywa Elektromobilności, bo pozwoliła nam sformułować strategię na rozwój zasobników energii dla nowej Syreny. Przy takim wyzwaniu współpracujemy z instytutami badawczo-rozwojowymi,  z ośrodkami naukowymi oraz firmami o profilu geologiczno-mineralnym.  Rozwój polskich baterii, będąc głównym wyzwaniem do rozwiązania w naszych rodzimych autach, jest nie tylko sprawą techniczną, ale też geopolityczną” – mówi Arkadiusz Kamiński, CEO AK Motor Polska.

 O Marce Syrena: Syrena jest czołową marką samochodów w Polsce, której nazwa wywodzi się od polskiej legendy o istocie „Syrena” sięgającej roku 1300. Pierwszą Syrenę zaprezentowano w Polsce na Międzynarodowych Targach Poznańskich w roku 1955. Produkcję rozpoczęto w roku 1957 w zakładzie FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) w Warszawie w Polsce, która trwała do roku 1972. W latach od 1972 do 1983 roku, Syrena była produkowana w zakładzie FSM (Fabryka Samochodów Małolitrażowych) w Bielsko-Białej. Ocenia się, że wyprodukowano 521,311 egzemplarzy pojazdów Syrena od roku 1955.

Źródło: AK Motor Polska Sp. z o.o.

 

 

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl