17 kolejnych miejsc z „inteligentnymi” przejściami. Wiemy gdzie powstaną

Aktywne przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo pieszych. Po dobrych doświadczeniach z testów na Bródnie, wprowadzamy to rozwiązanie w 17 kolejnych miejscach – informuje ZDM.

Przejścia powstaną w następujących miejscach: Grzybowska przed Ciepłą, Modlińska – Drogowa, ks. J. Popiełuszki – P. Gojawiczyńskiej, Z. Krasińskiego – S. Czarnieckiego, A. Mickiewicza – L. Mierosławskiego, Powstańców Śląskich – Pirenejska, Wybrzeże Helskie – most Śląsko-Dąbrowski, Grochowska – Mińska, J. Waszyngtona – Niekłańska, J. Waszyngtona – Modrzewiowa, Marszałkowska – Senatorska, L. Kruczkowskiego – 3 Maja (strona północna i południowa), Ludna – Okrąg, Al. Jerozolimskie – Spiska, al. Niepodległości – T. Lenartowicza i al. KEN – P. Telekiego.

W przeciwieństwie do sygnalizacji, przejście aktywne „działa” tylko wtedy gdy jest używane. To rozwiązanie można wprowadzić szybciej i taniej niż sygnalizację świetlną. Nie jest wykluczone, że w tych miejscach docelowo znajdzie się pełna sygnalizacja świetlna – jednak do tego czasu niezbędne jest zapewnienie bezpieczeństwa na przejściu.

To kolejny element poprawy bezpieczeństwa. Jak zapowiadał ZDM wspólnie z Zastępcą Prezydenta m. st. Warszawy. Renatą Kaznowską, w tym roku zmiany obejmą kilkaset przejść. W 2016 r. w stolicy odnotowano o 5% mniej wypadków niż rok wcześniej, o 11% spadła liczba ofiar śmiertelnych. Widać zatem, że wbrew niepokojącym informacjom o rosnącej liczbie wypadków w skali kraju, sytuacja w Warszawie się poprawia.

„Aktywne przejścia to tylko jedno z wielu rozwiązań, które możemy zastosować. Innym jest budowa sygnalizacji świetlnej, przez wielu traktowana jako remedium na problemy z bezpieczeństwem. Sygnalizacja jest jednak nie tylko droga (często kosztuje ponad 1 mln zł, czyli 10-krotnie więcej niż aktywne przejście), ale też często zapewnia tylko iluzję bezpieczeństwa. Mimo to, na najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych skrzyżowaniach jest często jedynym wyjściem” – pisze ZDM.

W tym roku ZDM planuje budowę kilku sygnalizacji świetlnych. Powstaną one m. in. w Al. Jerozolimskich przy Białobrzeskiej (przejście dla pieszych przez 2×3 pasy ruchu), na ul. Żegańskiej przy Bursztynowej (jedno z 3 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w 2016 r.), na ul. Głębockiej przy Magicznej czy na Radzymińskiej przy Grodzieńskiej (skrzyżowanie z nieintuicyjną geometrią, często dochodzi tam do wypadków). Dzięki inwestycjom prywatnych firm, sygnalizacja ma stanąć również na Puławskiej przy ul. Kuropatwy (przejście przez 2×3 pasy ruchu, jedyne bez sygnalizacji na ul. Puławskiej) oraz na ul. Stawki przy ul. Pokornej. Nowe przejścia dla pieszych wyposażone w sygnalizację powstaną na ul. Jagiellońskiej przy ul. Kotsisa, na ul. Czerniakowskiej przy ul. Chełmskiej i na ul. Powsińskiej przy Okrężnej i św. Bonifacego.

„Pracujemy również na szeregiem innych zmian. W kilkunastu lokalizacjach planujemy budowę azyli i progów zwalniających. Część ulic o mniejszym ruchu zostanie objęta uspokojeniem ruchu – takie zmiany obejmą m. in. ul. Miodową, Podleśną czy Śródziemnomorską. Wloty ulic podporządkowanych będą za to wyniesione do poziomu chodnika – takie zmiany w tym roku czekają blisko setkę przejść” – informuje ZDM.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl