Bank ostrzega: odebrałeś taki telefon? Jeżeli to nie zadziała natychmiast dzwoń pod ten numer

Coraz więcej oszustów podszywa się pod banki i inne instytucje finansowe. PKO BP wprowadza możliwość weryfikacji i alarmuje, że ich konsultant zawsze może być sprawdzony w ten sposób.

Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce

Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków – alarmuje PKO BP.

W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK. Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie.

Oszuści mogą Ci powiedzieć, że potrzebują Twoich danych np.

  • ze względu na awarię systemu
  • do prowadzonego przez policję śledztwa
  • bo grozi Ci utrata pieniędzy

Bank PKO informuje, że w aplikacji IKO upewnisz się, że rozmawiasz z pracownikiem banku.

Jak to zrobić?

  • Powiedz osobie, z którą rozmawiasz, że chcesz zweryfikować jej tożsamość – poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni
  • Po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika
  • Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę.

Bank nadmienia, że jeżeli dzwoniący odmówi weryfikacji lub poda błędne dane, zadzwonić należy na infolinię: 800 302 302.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl