Bank ostrzega: odebrałeś taki telefon? Jeżeli to nie zadziała natychmiast dzwoń pod ten numer
Coraz więcej oszustów podszywa się pod banki i inne instytucje finansowe. PKO BP wprowadza możliwość weryfikacji i alarmuje, że ich konsultant zawsze może być sprawdzony w ten sposób.
Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków – alarmuje PKO BP.
W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK. Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie.
Oszuści mogą Ci powiedzieć, że potrzebują Twoich danych np.
- ze względu na awarię systemu
- do prowadzonego przez policję śledztwa
- bo grozi Ci utrata pieniędzy
Bank PKO informuje, że w aplikacji IKO upewnisz się, że rozmawiasz z pracownikiem banku.
Jak to zrobić?
- Powiedz osobie, z którą rozmawiasz, że chcesz zweryfikować jej tożsamość – poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni
- Po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika
- Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę.
Bank nadmienia, że jeżeli dzwoniący odmówi weryfikacji lub poda błędne dane, zadzwonić należy na infolinię: 800 302 302.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.