Ogromny wyciek giganta telefonii komórkowej. Wyciekły dane wszystkich klientów, rejestr połączeń i wiadomości

Niedawno doszło do kolejnego poważnego ataku hakerskiego, tym razem na jednego z największych na świecie dostawców usług telefonicznych – AT&T. Skutki tego naruszenia bezpieczeństwa mogą dotknąć dziesiątki milionów klientów.

Fot. Shutterstock

AT&T niedawno poinformowało o poważnym naruszeniu bezpieczeństwa danych, które objęło rejestry połączeń i wiadomości tekstowych dziesiątek milionów klientów. Dane pochodzą z drugiej połowy 2022 roku. Skradzione informacje zawierają numery telefonów prawie wszystkich klientów, a także szczegóły dotyczące wykonywanych połączeń i wysyłanych wiadomości, w tym numery, na które dzwoniono lub wysyłano SMS-y, liczbę tych interakcji oraz czas ich trwania. Co istotne, atak nie ujawnił treści rozmów ani wiadomości tekstowych.

Warto podkreślić, że nie jest to pierwszy poważny wyciek danych związany z AT&T. Rzecznik firmy zaznaczył jednak, że obecny incydent nie ma związku z wcześniejszą kradzieżą informacji z marca, kiedy to dane osobowe 73 milionów klientów trafiły do dark webu. Choć w najnowszym ataku hakerskim nie ujawniono bezpośrednio nazwisk klientów, AT&T przyznało, że powiązanie nazwisk z numerami telefonów za pomocą ogólnodostępnych narzędzi nie będzie trudne.

Według danych CNN, na koniec 2022 roku AT&T posiadało około 110 milionów abonentów sieci komórkowych. Naruszenie dotyczy również klientów telefonii stacjonarnej korzystających z numerów komórkowych AT&T, co jeszcze bardziej poszerza krąg potencjalnie poszkodowanych osób.

AT&T ustaliło, że dane abonentów zostały nielegalnie pobrane z platformy Snowflake. Co niepokojące, podobne incydenty dotknęły niedawno klientów Santander Bank i Ticketmaster. Warto przypomnieć, że o tych przypadkach informowaliśmy pod koniec maja 2024 roku. Wtedy Snowflake nie przyjął odpowiedzialności za zaistniałe sytuacje, twierdząc, że nie znaleziono dowodów na to, by naruszenia były wynikiem luki w ich platformie.

AT&T działa także w Polsce. Klienci w całym kraju mogą korzystać z wiodącego w branży portfolio obejmującego usługi mobilne, sieciowe, bezpieczeństwo sieci, chmurę, hosting, komunikację głosową, ujednoliconą komunikację i aplikacje. Są one wdrażane lokalnie przez doświadczonych inżynierów AT&T i wspierane przez lokalny zespół obsługi klienta.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl