Gigantyczny sklep wchodzi do Polski. 45 tys. produktów do kupienia
Polscy konsumenci mogą spodziewać się nowego, znaczącego gracza na rynku zakupów internetowych. Coolshop, skandynawska firma e-commerce o ugruntowanej pozycji w Europie, ogłosiła plany ekspansji na polski rynek. Ta wiadomość może oznaczać istotne zmiany w krajobrazie handlu elektronicznego w naszym kraju.
Coolshop, założony w 2002 roku w Danii przez braci Marka i Mike’a Nielsenów, przez lata systematycznie budował swoją pozycję na rynku europejskim. Obecnie firma obsługuje imponującą liczbę 2 milionów stałych klientów w wielu krajach Europy. Oferta sklepu obejmuje szeroki asortyment blisko 45 tysięcy produktów, w tym artykuły znanych marek oraz licencjonowane towary pochodzące z firm duńskich, szwedzkich i norweskich.
Wejście Coolshop na polski rynek jest częścią strategii dynamicznego rozwoju firmy. W ciągu ostatnich pięciu lat przedsiębiorstwo odnotowało znaczący wzrost przychodów, niemal trzykrotnie zwiększając ich wartość. W 2023 roku przychody firmy osiągnęły poziom blisko miliarda złotych. Równolegle z tym wzrostem, Coolshop wzmocnił swoją pozycję finansową, zwiększając kapitał własny ponad 3,5-krotnie do wartości 106 milionów złotych w ostatnim roku rozliczeniowym.
Coolshop jest częścią większej struktury biznesowej – grupy Cool Group. Ta rozbudowana organizacja skupia 18 firm i instytucji, zatrudniając łącznie 800 pracowników z ośmiu różnych branż. Działalność grupy obejmuje 14 krajów i rozciąga się na wiele sektorów, w tym handel detaliczny, modę, technologię, innowacje biznesowe, produkty spożywcze oraz branżę turystyczną.
Za rozwój polskiego oddziału Coolshop odpowiedzialny będzie Andrzej Rzym, menedżer z bogatym doświadczeniem w branży e-commerce. Wcześniej Rzym pracował dla duńskiej firmy Dangaard Group, co może sugerować, że dobrze zna specyfikę skandynawskiego podejścia do biznesu.
Polscy konsumenci mogą spodziewać się szerokiej gamy produktów dostępnych na platformie Coolshop. W ofercie znajdą się między innymi artykuły elektroniczne, zabawki, wyposażenie domu, narzędzia oraz akcesoria sportowe. Ta różnorodność może stanowić atrakcyjną alternatywę dla istniejących już na polskim rynku sklepów internetowych.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.