Miasto Jest Nasze ma pomysł na 10 linii metra… w jedną kadencję

Patryk Jaki obiecał, 2 linie metra, a Jacek Wojciechowicz mówi o monorail. Miasto Jest Nasze wysunęło natomiast pomysł na 10 linii metra… w zaledwie jedną kadencję. Jaki mają plan?

Fot. Miasto Jest Nasze

„W Warszawie kolej jest odwrócona plecami do miasta. Tak kiedyś mówiło się o Wiśle, dziś można tak powiedzieć o kolei. Chcemy to zmienić” – mówił Jan Mencwel, prezes Miasto Jest Nasze, pokazując planszę z zaznaczonymi „10 liniami metra”, czyli liniami kolejowymi i dwiema liniami metra połączonymi w jeden schemat transportowy.

Miasto Jest Nasze wymyśliło, że zamiast drążyć nowe tunele, należy wykorzystać infrastrukturę już istniejącą i połączyć wszystko w jedną sieć.

Jaki jest plan?

1. zbudować łączniki między stacjami kolejowymi a przystankami (np. prostsze przejście z dworca Śródmieście do „Patelni” i przystanków tramwajowych);

2. usprawnić kursowanie pociągów – co z tego, że mieszkańcy obrzeży Warszawy mają teoretycznie łatwe połączenie z centrum, skoro częste awarie nie pozwalają ufać w niezawodność tego połączenia?

3. zbudować jedną dodatkową linię obwodową, która pomoże włączyć do systemu południowe dzielnice Warszawy (Południowa Linia Obwodowa, planowana już w latach 30.)

Jakie cechy będzie miała sieć 10 linii metra, czyli połączenie w jedną sieć metra i kolei miejskich?

Umożliwi wygodne przesiadki – zaplanowane węzły przesiadkowe i

    1. integracja z komunikacją autobusowa i tramwajowa
    2. parkingi P+R dla aut, motocykli i rowerów
    3. równe chodniki i najkrótsza droga dojścia dla pieszych
  1. Będzie dostępna dla każdego – korzystanie z peronów musi być możliwe dla osób mających jakiekolwiek trudności w poruszaniu się (ze względu na ciężki bagaż, rower, wózek czy niepełnosprawność ruchową).
  2. Wyższa częstotliwość kursowania pociągów w szczycie komunikacyjnym – to rzecz stanowczo wymagająca poprawy. Nie może być tak, że pasażer nie może dostać się do wagonu z powodu ścisku.
  3. Jak najprostszy system biletów – żeby nikt nie musiał się zastanawiać, czy ma prawo wsiąść do tego czy innego środka transportu.
  4. Nowoczesne i bezpieczne przystanki
    1. Oświetlone, zadaszone i monitorowane
    2. intuicyjnie oznakowane
    3. elektroniczny system informacji pasażerskiej
    4. biletomaty
    5. punkty handlowo-usługowe
Copyright © 2016-2018 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.