Pamiętacie akcję Lidla w której klienci oddawali puste opakowania? Teraz Lidl zapłaci…

Nie podoba Ci się smak produktu po spróbowaniu? Oddaj go, a pieniądze zostaną zwrócone. Pamiętacie tak skonstruowaną akcję? Niestety, nieuczciwi klienci nadużywali jej, więc Lidl ją zakończył. Przedwcześnie. Za to będzie musiał teraz zapłacić.

Fot. @KubaBiel / Twitter

W 2016 roku Lidl wprowadził promocję „Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy”. Można było w nim kupić np. sześciopak serków, a jeżeli smak nie odpowiadał klientowi mógł zwrócić pozostałe serki i odzyskać pełną kwotę. Tyle w teorii.

Niestety, regulamin był skonstruowany w tak ogólny sposób, że w praktyce można było wziąć 10 kg kiełbasy, wyjąć ją z opakowania i oddać je, by odzyskać pieniądze. Niestety tak to właśnie wyglądało. Klienci podjeżdżali samochodami, wyjmowali produkty z opakowania i wrzucali je do bagażnika, po czym wracali do sklepu i oddawali opakowania.

Kiedy Lidl zorientował się co się dzieje zakończył promocję. Przedwcześnie. Powinien bowiem zachować termin 7-dniowego wyprzedzenia i poinformować o tym na swojej stronie.

UOKiK stwierdził, że Lidl mógł naruszyć zbiorowe interesy konsumentów poprzez zmianę postanowień w regulaminie.

Jak donosi serwis finanse.wp.pl, Lidl postanowił, że sam usunie skutki naruszeń. Przeprowadzi więc szkolenie z praw konsumenckich, na koniec którego będą musieli zdać test online. Dostępne będzie przez 3 tygodnie. Pierwsze 10 tys, osób, które zdadzą test i uzyskają przynajmniej 70 proc. poprawnych odpowiedzi uzyska bon na zakupy w wysokości 25 zł. Niewiele, ale biorąc pod uwagę skalę, będzie to kosztowało sieć 250 tys. zł.

Źródło: finanse.wp.pl

Copyright © 2016-2018 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.