Z czym dzwonią warszawiacy na numer alarmowy? [WIDEO][INFOGRAFIKA]

Najbardziej aktywny mieszkaniec stolicy zgłosił aż 427 spraw do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Wszystkich przyjętych spraw w ciągu 2 lat funkcjonowania Centrum jest razem 563 tys. Jutro mijają dwa lata od kiedy Warszawa 19115 służy i pomaga warszawiakom

Uruchomiliśmy Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 dla mieszkańców po to, aby ułatwić codzienne życie w Warszawie oraz aby kontakt z urzędem był bardziej przyjazny. Natomiast dla nas jest to cenne źródło wiedzy o potrzebach mieszkańców, dzięki któremu możemy reagować na zgłaszane problemy i podejmować odpowiednie decyzje – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 rozpoczęło działalność 4 listopada 2013 r.  Od tego czasu zgłoszonych zostało prawie 563 tys. spraw, czyli statystycznie co trzeci warszawiak w kontaktował się z urzędem przez centrum. Najwięcej, bo aż 395 tys. (70%), było próśb o informację, pozostałe sprawy to interwencje, wolne wnioski czy sprawdzenie statusu sprawy.

grafika: Urząd Miasta

grafika: Urząd Miasta

W trakcie 2 lat funkcjonowania Warszawa 19115 do kontaktu z urzędem warszawiacy najczęściej wybierali telefon – 475 tys. (84%) wszystkich zgłoszeń. A wszystkie rozmowy konsultantów z mieszkańcami trwały 54 tys. godzin, co daje ponad 6 lat i 2 miesiące. W ostatnim roku na popularności zyskuje aplikacja mobilna – wykorzystywanie tej drogi komunikacji wzrosło o 50% w stosunku do pierwszego toku działalności 19115.

Sprawy, z jakimi mieszkańcy najczęściej zgłaszają się do Warszawa 19115 to zapytania o przejazdy komunikacji miejskiej oraz związane z odpadami. Najwięcej interwencji zgłaszają mieszkańcy Mokotowa, najmniej Wesołej.

fot. R. Motyl Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115

fot. R. Motyl
Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115

Jeden numer, tysiąc spraw
Usługi „Warszawa 19115” są dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdego dnia do dyspozycji mieszkańców czeka zespół ok. 50 konsultantów, którego zadaniem jest przyjmowanie i dystrybuowanie zgłaszanych spraw do odpowiednich komórek merytorycznych samorządu warszawskiego. Dziennie konsultanci przyjmują około 1066 próśb o informację lub interwencję. Oprócz udzielania informacji w zakresie m.in. kursowania komunikacji miejskiej, czy wyrabiania dokumentów, centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich, jak np. Straży Miejskiej. Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

Warszawskie centrum kontaktu z mieszkańcami wykorzystuje nie tylko tradycyjne formy komunikacji jak telefon. Działa również aplikacja mobilna, strona internetowa z możliwością zgłoszenia sprawy przez portal, czat oraz e-mail. W ten sposób warszawiacy mogą załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c